Online 137 uživatelů Přihlášení | Registrace | Zaslat heslo | Prohlížení bez přihlášení

 

Příběhy Jara: Princův Gambit [ ID: 35952 ] - [ Hry / LARP - dřevárny; hry naživo ]
1 / 3
Mini Home
IMG:http://www.madfairy.cz/skritci/images/letak_gambit.jpg

Ocitáte se v klubu připravované hry ze světa skřítčích příběhů: Princův Gambit

Ta se odehraje ve dnech 27. až 29. července 2012 na území Prahy.


Stránky: http://skritci.madfairy.cz
SYSTEM   14:54:12 05.10.2019
Automaticky generovaná zpráva:
Tento klub byl vyjmutý z kategorie Tlející kluby (kluby určené k likvidaci).
SYSTEM   19:12:26 19.10.2014
Automaticky generovaná zpráva:
Tento klub byl přesunutý do kategorie Tlející kluby (kluby určené k likvidaci).
V případě zájmu o oživení klubu, kontaktujte prosím administrátora této kategorie: HOFY.
FANDA   18:44:45 09.08.2012
Jak to bude s fotkama?
DEFF   13:58:22 03.08.2012
Tak sem to konečeně sepsal a dal tomu hlavu a patu. Začínám zákeřně mínuskama, abych Vás pak pohladil pluskama :-)

- velikost herního území
děsivá rozhlehlost území, tady už Vám to asi řekl kde kdo, ale je prostě dobrý to zmínit. Kopmlikuje to logistiku, způsobuje zdržování hry, unavuje lidi. Klad mě žádnej nenapadá .-)

- urychlený konec
ten konec mě krapet rozhodil, neříkám, že to u sochy Václava nebyl hezkej konec, ale prostě přišel brzo a zazdil některé hráčské snahy. Kupříkladu volba purkmistra tím byla zabita. Když už se jednou řekne nějaký harmonogram a je snaha ho změnit tak je dobrý to hráčům říct. Změny nevadí, ale takhle nečekaný sjou špatný.

- hodně postav a z toho plynoucí nevyrovnanost mezi nimi
tady nemám žádnou radu, ve skutečnosti sám nevím jak dneska zajímavě řešit hry pro hodně hráčů, holt se to musí zkoušet z různých stran

- neprovázané legendy a skřítci
Ve skutečnosti jste dělali dvě hry, jednu pro skřítky a jednu pro legendy. Jednotlivé skupiny nepotřebovaly nijak spolupracovat nebo nedejbože komunikovat. Zároveň mi přišlo, že legendy se mnohem víc bavily než skřítkové. Mám pocit že to hodně způsobuje, to že legenda má celkem jasnou historii (každej člověk ví kdo je kat mydlář, fešák hubert...) a hráči si mají o čem vyprávět a čeho se chytat. U skřítků to prostě nefungovalo.

- čajovna jako místo pro setkávání
vím, že původní místo vám odpadlo, ale prosím prosím čajovny ne. Mě to tam prostě ničí :)

- složitej formát pro tento typ hry
městský larpy považuju za jednu z nejtěžších larpových variant. Potřebuje velmi specifický přístup a spousta settingů tomu prostě nepomáhá.

- rozjeté linie, které pak najednou zmizely a člověk nevěděl co se stalo (rituál pěti, napadení Mydláře)
jako úplně největší úlet byl ten rituál pěti. Mám pocit, že na něm makala většina skřítků. Pěkně zapojil do hry jak skřítky tak legendy a pak najednou konec a prd. Celodenní snaha k hovnu. Tak tudy tedy opravdu ne.


+ nafasoval jsem postavu, která mě opravdu bavila
kat Mydlář to byla čirá radost. Už dlouho jsem si tak nezablbnul s postavou. Všechno info co jsem potřeboval jsem dostal. Vstupní podměty do hry taky. Nijak jsem se nenudil vždy bylo kam vykročit. Možná v sobotu večer už to nebylo tak nabitý, ale já jsem byl rád, že si v klidu můžu sednout a dát večeři.

+ super jsem si zahrál obzvláště s legendami
Naprosto skvělí hraní s legendami. Všichni do toho šlapali a bylo co hrát. Tady si myslím že je to právě ta všeobecná znalost historií postav jak jsem zmiňoval výše. Se skřítky jsem moc nehrál a když tak to bylo takový vykecávání, jak to u Vás chodí a proč nás tady nechcete. Děsně bych chtěl poděkovat všem lidičkám, který byli ochotní se bát Mydláře, měl jsem z Vás děsnou radost :)

+ zajímavý nápad s nahrávkami
líbilo se mi na nich to, že "nahrávka Václav" odvykládala co měla a dál nebylo možno s ní polemizovat, konfrontovat ji hloupíma otázkama a tak vůbec. Je tady samozřejmě trabl s hlasitostí, ale to je holt technika. Nebál bych se tuhle věc používat dál.

+ poznávačka Prahy
konečně můžu říct, jako jo trošku se v tom přažským centru vyznám :-)

+ rychlé a vstřícné reakce orgů
nijak zásadně jsem se nedostával do situací potřebuju orga, abych tohle vyřešil a když jsem omylem něco chtěl tak sem to dostal s milým úsměvem. Díkec

+CP
jako na to kolik CP jste měli tak paráda. Ani nechci vědět jak ty nebohý lidi museli trpět při přebíhání z lokace do lokace a podobně. S kým jsem hrál tak to bylo vždycky fajn a setkání s vontama ve stínadlech je pro mě téměř nejlepší zážitek z celé hry. Smekám.

+ hvězdičky
tenhle mechanismus mě zaujal hnedle při výběru postav. Dal mi jasnou představu co po mě chcete a jak to hrát. Následně jsem tomu samotnou hru přispůsobil a pěkně mi to klapalo. Možná jsem si v jeden okamžik moc zahrál dosebe což jsem podle hvězdiček neměl, ale vyrovnal jsem se s tím. Takže pro mě jsou hvězdičky pěknej ukazatel co se od mé postavy očekává, spíš než že by to mělo ukazovat co mám očekávat já.


Celkově jako hra taková (když odmyslím sebe) 6/10, ale za mě rozhodných 8/10
ZEVLA   10:44:53 30.07.2012
LOUDA [ 08:48:26 30.07.2012 ]: Aspoň jste měli svíčky a divný týpky ::L
LOUDA   08:48:26 30.07.2012
ZEVLA [ 23:19:00 29.07.2012 ]: Ten konec byl prostě divnej no. My jsme chvilku blbli se svíčkama a bitím divnejch týpků, což byla jako docela povedená sranda. Přeběhnem do Jinde - proslov prince - konec. Wait, what?
ZEVLA   23:19:00 29.07.2012
Plno věcí jsem vám už různě říkala, ale zkusím tu taky zvěčnit nějaký svůj pohled:
nejvíc mě asi bavily osobní linky mezi postavama, kterýma se dalo docela dobře vyplnit harcování tramvajema a cesty někam. A vlastně mě taky dost bavilo sledovat, jak se z různách věšteb a veřejných tajemství stávají úplně neuvěřitelné fámy :) Z vyprávění jsem se doslechla o spoustě hustých scén... ale nějak jsem se k nim prostě nedostala. Takže trochu závidím Žižkovákům. Hlavní herní linie jsem (a myslím že i pár dalších z naší skupiny) vlastně úplně minula, protože jsem si myslela, že jsou to nějaké interní záležitosti legend, a místo toho jsem se věnovala prozkoumávání slepých ulic, které buď neměly řešení (pandořina skříňka, knihovna) nebo jsem to řešení nějak prostě nenašla. Ve výsledku jsem tak trochu hrála jinou hru, než jaká byla připravená, protože jsem prostě nepoznala, co je důležité, a co nemá smysl řešit. A tak přemýšlím, jestli jsem udělala nějakou zásadní chybu, že se ke mně důležité informace dostaly se zpožděním, když už to dávno řešil někdo jiný, nebo jestli jsem měla objektivně malou šanci to zjistit. Trochu mi připadá, že skřítci nebyli dost provázaní s legendama, ale zase plno skřítků se k těm důležitým věcem dostalo, takže to nejsem schopná rozhodnout. Na druhou stranu jsem pořád měla co dělat a nikdy se nestalo, že bych neměla do čeho rýpnout. Co mě ale fakt namíchlo, byl ten náš konec. Po všech těch prošvihlých šancích jsem se těšila jak malej Jarda na epickou výpravu na Lampářův ostrov, kde potkáme plno divností a vůbec to bude všecko strašně hrdinské, a taky jsem čekala na nějaký hrozně hustý konec, kde to všecko vygraduje, a ono NIC! Navíc jsem čekala, že hra minimálně ještě tři hodiny poběží, takže když nám Estanor oznámil, že to prostě jako úplně končí, prostě mě to zklamalo. Otevřené konce mě obecně rozčilujou, a tady mi to připadá fakt škoda, páč ta scéna v jinde měla velikej potenciál.
TEROUK   17:02:50 29.07.2012
ESTANOR [ 16:41:32 29.07.2012 ]: balim saky paky a vyrážím!
ESTANOR   16:41:32 29.07.2012
Přátelé, kamarádi,

po Gambitu poklizeno. Díky všem hráčům, Cpčkům a prostě všem, kteří nám pomohli hru dovést do její podoby. Díky.

Na větší shrnutí si necháme teď ještě trochu času (až doženeme nějaké ty spánkvoé deficity), nicméně v blízké době ho určitě můžete očekávat.

A to nejdůležitější na závěr, v podniku Kafárna na kus řeči (http://www.kafarna.cz/ ) na vinohradech již v tuhle chvíli na vás čeká kat Mydlář, dobrodruh Ymrien, Lovčí i další, kteří již rozjeli spontánní afterparty! Takže rozhodně doražte, těšíme se na vás.

FANDA   14:33:18 29.07.2012
Nechtěl jsem být první a tak i já si hodím reakci, která se bude dosti rovnat reakci pana magistra. Snad jen trochu jinak formulovaná a s jinými akcenty.
Samozřejmě vím, že kolem všeho je spousta práce a problému řešených na koleně. Toliko úvodem, aby nedošlo k nedorozumění.

Za mě byla hra průměr se vším, co k tomu patří a po předchozí geniální hře z toho světa mohla na mnohé působit jako studená sprcha. Nejsem z ní nijak naštván, ale ani nijak nadšen.
Hra měla všechny nešvary tohoto typu her: prodlevy mezi význačnými scénami, cestování po reálných lokalitách a nerovnoměrnost mezi vyvážeností rolí. Ono je sice hezké využívat reálné lokality, ale pro hru jako takovou je to smrtící. Hráč nechce jezdit po městě a hledat tu správnou sochu. Hráč chce hrát. Myslím, že kdyby se tak dělo jen na význačné a tmelící sitauce (Vyšehrad a Václav), vůbec by to ničemu nevadilo (ostatně jaká je spojitost Bivoje se Střelečákem?).
Co mne osobně asi vadilo nebyly doby, kdy jsem neměl žádné interakce a jen seděl v čajovně (protože jsem byl ožrala a tak se se mnou moc nepočítalo), ale družinkovitost, která vlastně začala předáním dopisů na Vyšehradě a zabila celé sobotní dopoledne a předurčila další vývoj, kdy dosti omezila prolínání skupinek. Trochu to připomínalo putování od čerta k ďáblu. Došli jsme na místo, které nám bylo sděleno (ač jako staří legendární hercovníci jsme minimálně mohli tušit, že tu máme nějakou nezařazenou Elišku Přemyslovnu a kde tak bývá k zastižení).
Smutné byly i nahrávky. Ty sice umožňovaly modulaci hlasu draka, ale aparatura nebyla z nejvýkonnějších. Takže Václava jsem ještě jakž takž slyšel, ale u draka jsem chytal sotva každé desáté slovo. Navíc nahrávkou odpadla možnost interakce a celkový dojem z orientačního běhu to jen posilovalo. Živé CP bych uvítal stokrát raději (když už tam byl někdo, kdo musel zmáčknout "Play").
Osobně si myslím, že pokud by se uvolnilo trochu z kvestů a nechal se prostor (jak časový, tak místní) pro interakce hráčů, mohlo být o dost lépe (vím, ale že s místem je to problém). Takhle jsem nestihl ani pořádně popít s Kraštofem Harantem.

Opravdovou peckou pro mne byl ale konec, který bych asi označil za novátorský experiment na poli larpu, ale už bych se k němu nevracel. V momentě, kdy hráči přistoupí na nepsanou dohodu s organizátory, že se hraje do rána a snaží se vyplnit hru tak, aby nedřepěli v čajovně (což se jim párkrát stalo) a ještě jsou navnaděni tím, že po půlnoci to bude "fakt vostrý" a vše má náběh na nějaké epické vyvrcholení, tak ukončení hry prohlášením "je konec, nashle" je prostě fatální pro jakýkoli zážitek. Umocněný tím, že mnozí nebyli tam, kde to pro ně mohlo být alespoň trochu zajímavé. Což o to, že Bušek nebyl na Vyšehradě, ale uvězněného prince by si asi více užili skřítci, než ta tlupa legend. (Teď mne tak napadá logická poznámka: proč měl ausgerechtne princ skřítků u sebe krásu královny Anny?)

Jinak děkuji CP za dobré herecké výkony a svým spolulegendám za ty hráčské a orgům za práci. Jak jsem psal v úvodu - mé emoční vyladění je na nule a nemá ani kladnou, ale ani zápornou hodnotu a tak jsem se jen snažil být věcný.
LOUDA   12:27:22 29.07.2012
Tak já si nějak zareaguju.

Hra mě nenaštvala, nicméně ani nijak zvlášť nenadchla. Asi to bude tím že tyhle typy her nejsou úplně mým kotlíkem guláše. Ve hře ale byl imho hodně vidět miniatiurní počet CP a třeba v případě čertů i v podstatě absentující kostýmy nebo nějaká stylizace, což bohužel na atmosféře nepřidá. Pokud už hru kde se CP vyskytují, tak v nějaké adekvátní formě. Taky mě vadila velká rozsáhlost herního území. I když se dalo jezdit hromadnou dopravou, tak na cestách strávil člověk dost času, obzvlášť když se honil od čerta k ďáblu. Je jasný že je cool potkat královnu Annu v letohrádku královny Anny, je ale stejně cool zabít hodinu hru cestou tramvají tam a zpět, kdy hráči zákonitě vypadnou z role?
Vypadávání hráčů z role se mi celkově zdálo jako poměrně rozšířená záležitost, pro mě v už dlouho neviděném rozsahu. Nevím jestli je to tím, že se hry účastnila komunita lidí hrajících komorní larpy, kteří nejsou zvykli držet roli dva dny, nebo proč, ale vadilo mi to a těžko s tím něco ve hře dělat.

Bavilo mě hrát se Šárkou která byla prototypem drzé divoženky, s Mydlářem, s Buškem, perfektní byli Žižkováci ale vlastně asi celé historické legendy. Se skřítky jsem se zase tak nestýkal.

Moc mi nesedla linie s přivolanou bludičkou, kterou jsem prostě po počátečních pár hodinách nemohl a ani neměl jak využít a přišlo mi to zahrané doztracena což je ale asi i moje vina protože jsem ten vztah nehrotil jak jsem měl. Volba purkmistra dobrá, neočekávaný konec byl....neočekávaný. Rituál sta svic netuším k čemu byl dobrý a jeho případná realizace mi přišla šíleně složitá.

Nechci aby to vyznělo že hra byla špatná, to určitě ne ale asi ne úplně pro mě.

Kelly.
FANDA   04:20:14 29.07.2012
Pro Šprýmaře: supratajnou esenci stále vlastním. Kde a jak ji chceš předat?
Bušek.
GORDHART   17:59:24 26.07.2012
FANDA [ 17:58:12 26.07.2012 ]: ->pošta
FANDA   17:58:12 26.07.2012
Čekám na postavu, dočkat se nemůžu.
GORDHART   10:41:37 25.07.2012
FANDA [ 07:46:31 25.07.2012 ]: Vida, to nám tam vypadlo. "Doplní" se ti po scéně a po nějaké době, co se tváříš hrozně zmláceně. Doba je na tobě ::)
FANDA   07:46:31 25.07.2012
Tak jsem si procházel pravidla a mám tam jakousi nejasnost ohledně počtu zásahů.
Dostanu (standardně) 3, omdlévám a zapomínám a po nějaké době se zvedám. A co pak? Mám zase tu rezervu 3 a nebo už jedu jen na jeden dobrej a tvářím se strašně zmláceně?
A co když v jednom souboji schytám 2, tak do dalšího mám už jen rezervu jednoho a nebo se mi to za nějaký čas zase dobije?
FANDA   15:08:02 18.07.2012
Hodinu a čtvrt od vyhlášení? To je fofr.
ESTANOR   15:02:51 18.07.2012
ESTANOR [ 13:44:54 18.07.2012 ]: A drábem se stává..... málem bych to prozradil Každopádně, kapacita hry opět naplněna.
ESTANOR   13:44:54 18.07.2012
Právě se zaplnilo další místo.

Už zbývá pouze jedna volná mužská role - Dráb.

Jestli víte o někom, kdo nestihl přihlašování a rád by si zahrál, určitě to pošlete dál. Jestli jste to vy, kdo si chce to místo urvat pro sebe, ozvěte se mailem.
1 / 3