Online 348 uživatelů Přihlášení | Registrace | Zaslat heslo | Prohlížení bez přihlášení

 

Battlefleet Gothic: Armada [ ID: 37156 ] - [ Hry / Hry na PC ]
1 / 12
Mini Home

Battlefleet Gothic: Armada



Pár slov o hře


Převedení nelítostného světa Warhammeru 40k z prostředí deskovek na obrazovky počítačů. Battlefleet Armada Gothic představuje jedno z nejlepších zpracování deskové hry do světa počítačů. Hra vychází již 21. 4. 2016 výhradně pro pc.



 
[Tindalos Interactive]    [Tindalos Interactive]    [Battlefleet Gothic: Armada Facebook]


BLADER   23:18:08 28.01.2019
TRPASLIK [ 22:30:57 28.01.2019 ]: mě takhle mulťák baví víc, nemusím se otravovat s tím, že jsem lodi dal špatnej upgade, nemám prachy na opravu zničených lodí, natož oddělání a koupení jiného upgradu, zatímco hraju 3 hry s flotilama z přebytečných lodí, které hrát nechci.

Vyexpit rasu v mulťáku si musíš pořád, abys otevřel jiný velitelský a flotilový upgrady (a taky avatary... teda, zatím to odemyká náhodně, což je velký mínus a otravný), z každýho bereš 2 a který vezmeš, tak to dost mění styl, jakým hraješ, hlavně když ovlivňují celou flotilu. Mají větší dopad, než +10% damage k makrobateriím, nebo +100 hull. Ano, vadí mi že si nemůžu udělat vlastní flotilu, ale od toho mám kampaň s možností kooperace, kde si vyberu flotilu, jakej sektor/SM Chapter, jména lodí a admirála kterej má nejlepší schopnosti co mi vyhovují. A věcí, jako +10% damage makrobaterie/lance.... potom zkoukám jako celofrakční efekt, který mají podobu talentového stromu, nebo jsou locknuté za určitou planetou/misí (teď nevím), navíc těch bodů nedostáváš tolik, takže... choices matter.

Když si vezmu stasis a plasma bombu, tak chci být dál od lodí, ale v rangi, abych tu lod pak dostřílel. Když si vezmu scarab swarm a ancient terror, tak chci být u sebe a co nejblíž u lodí, aby mě scarabové opravovali a nepřátele pošokzovali, zatímco jsem v reload stance, kterej ancient terror vylepšuje že jim ubírá morálku.

V jendičce jsem na každou loď sypal micro warp jump + vauls maneuver (eldaři čelem vzad), nebo supercharged voidshield... protože to bylo praktcky to nejlepší a nejsmysluplnější (hlavně za eldary) co tam bylo. Eldaři mají vaula v základu a možnost skočít s lodí pryč od nebezpečí, nebo kde byla potřeba bylo k nezaplacení.
Teď je micro warp jump jen na hlavní lodi, jestli to vezmeš... ano, vyplatí se to. Ale sakra si rozmyslíš kam tu loď najednou poslat a kam skočit.

Ano, sere mě, že tuhle kustomizaci "svojí" flotily oddělali.
Ano, myslím si, že současný systém je pro multiplayer lepší. Ale možnost pojmenovat si svoje lodě sakra chci!
TRPASLIK   22:30:57 28.01.2019
Hmm, jak jsem se na to těšil, respektive rozhodl se dát tomu druhou šanci vzhledem k tomu jak skvěle to vypadalo (poté co mě opuštěním jedničky dost naštvali), tak teď když čtu o změnách v multiplayeru a zrušení persistentní progrese u mě tato hra zase skončila.
Pro mě jsou hry bez tohoto elementu nezajímavé a designově zamrzlé 10 let zpět. To už můžu jít hrát tabletop. Je to jen úlitba soutěživým hráčům s osekanou produkční hodnotou.
BCON   23:40:06 27.01.2019
BLADER [ 22:53:05 27.01.2019 ]: jo ten začátek za imperium je celkem brutální, postavíš loď a zjistíš že seš díky upkeepu v mínusu:2)
BLADER   22:53:05 27.01.2019
BCON [ 21:36:03 27.01.2019 ]: Za necrony pohoda ale taky na easy, tah asi 40, plných flotil mám víc než dost, ale tyranidů postupně přibývá.

Impérium tah něco přes 30, normální obtížnost a je to těžší. Primárně, že ti to hned šoupne tři flotily za které platíš upkeep a v Cadii nejsou pořádně žádný dobrý planety, ale konečně jsem se probojoval do Agripinaa sectoru, tak mi to zvýší příjem, ale už jsem se stabilizoval na 2 imperial navy a 1 SM flotilách, zatímco drhá SM a Mechanicum létají tak nějak kolem, kde je potřeba... Rozhodně mi impérium přijde daleko těžší, kvůli poloze, kde začínají.
BCON   21:36:03 27.01.2019
Tak jak válčíte? Já sem teď zhruba v 70. tahu, zdroje už problém nejsou, ale těch tyranidů je fakt moc:2)
BLADER   18:08:30 26.01.2019
Já upřímně nechápu kohokoli, kdo dal za první díl plnou cenu, a vůbec si kupoval dlc. Ta hra nebyla špatná, ale ohledně obsahu to nemělo prakticky nic. Dvojka je i za plnou cenu super deal vzhledem k obsahu a práce, kterou na té hře dělají. Problém, co nechápete je, že se jim jedničku opravovat nevyplatí, ano eldary a chaos v té hře poslední hotfix dost posral, ale tou dobou už tu hru nehrálo smysluplný % lidí. Kdyby vydali zbytek ras, jako dlc, tak by to bylo jako ty ostatní placený a lidi by řvali cashgrab. Takhle vám dali za dobrou hru 40€ s 25% slevou a dokonce ta hra má nějakej obsah.

A ohledně zaříznutí jedničky? Jako co? Hra vyšla v dubnu 2016, poslední dlc září 2016 a vy brečíte, že vám najednou zařízli hru? Brečíte, že skoro tři roky od vydání prvního dílu vydali dvojku? Navíc jedničku můžete hrát pořád úplně stejně, pokud vím tak se o zaříznutí bavit nejde.
TOMG   12:24:43 26.01.2019
VESKA [ 11:57:10 26.01.2019 ]: nemám rád když se mnou někdo vyjebává. Ale pokud ti to přijde ok, pak se nemáme o čem bavit.
ARDOR   12:04:06 26.01.2019
VESKA [ 11:57:10 26.01.2019 ]: Problém je, že "2". díl je na stejném enginu, vypadá stejně a má v sobě obsah co slibovali a naznačovali jako DLC. Plus, Armada 1. je zoufale zabugovaná, a multiplayer se nikdo neobtěžoval (i přes sliby Tindalosu) za poslední roky opravit / vybalancovat. Moje peníze taky nedostanou.
VESKA   11:57:10 26.01.2019
TOMG [ 10:36:24 26.01.2019 ]: :-D Bože I. díl stál 30 € dal ti roky zábavy a ty ještě pičuješ a chceš slevu? To je tvoje první hra v životě? Nebo pokaždé píšeš, když vyjde další díl, aby ti dali slevu?:-D
TOMG   10:36:24 26.01.2019
VESKA [ 10:03:35 26.01.2019 ]: koupíš si ne úplně odladěnou hru, kterou ti po pár letech jen tak zaříznou.
Pokud ti to přijde ok, tak jim jen zatleskej.
VESKA   10:03:35 26.01.2019
TOMG [ 09:00:39 26.01.2019 ]: Proč by ti někdo měl dávat 50 % slevu? Jsi tak trochu upadl na hlavu ne?
TOMG   09:00:39 26.01.2019
Pokud by nabídli pro majitele jedničky slevu tak 50%. Tak o tom uvažuju, ale 10-25% je výsměch.
BLADER   04:15:19 26.01.2019
Čau, hrajete někdo? Napadlo mě až teď kouknout na hofál klub. Majitelé jedničky měli slevu, 10-25% teď úplně nevím, ale byla tam, teď už si nejsem jistý, což za mě super a hlavně dvě bety, kdy "poslouchali feedback".

V porovnání s jedničkou, ano má to problémy, ale určité věci se dají pochopit a celkově hru ladí.
V jedničce jste měli i v multiplayer skirmishi progress, kupujete si lodě, upgradujete jejich velitele a lodě samotné. To už teď není vzhledem k hernímu balancu. A taky protože byl většinou 1-2 upgrady který prostě převyšovaly všechno ostatní, takže to v konečném měřítku nemělo smysl.

Teď si v mulťáku jen naklepáte fleet za 1200 bodů (2v2 mají méně bodů), vyberete subfrakci (SM chapters, kabaly DE, atd) což mění jen barvu mám pocit a potom 2 admiral skilly a 2 fleet... admiral skilly jsou jako mikro warp jump, a tak, většinou ovlivňují jen velitelskou loď, nebo třeba u nekronů, teleportuje celou flotilu k velitelské lodi. Fleet skilly buďto upgradují třeba "všechny escorty/line shipy" nebo jen velitelskou loď. Ty se vám postupně odemykají s levelem 1-10. Ne nutně jsou novější lepší a je to dost o individuálním stylu. Momentálně je mul'ták locknutej na capture point mód, který... zrovna pomalejším flotilám nepomáhá. Ale slibují v nejbližším updatu možnost vypnout a hrát čistě annihilation.
Matchmaking je dost dělán tak, že je menší pravděpodobnost potkat stejnou frakci, takže se mirrorů tolik nehraje.

Když teda vykuchali multiplayer o "my fleet" tak zase vylepšili kampaň. Nejblíž bych to přiblížil k total war stylu. Sektory a planety vám dávají upgrady, suroviny, stavíte jendotlivé flotily. Kampaň za impérium má (SM, Navy, Mechanicum), kdy se vám odemyká limit na jednotlivé flotily u kažé frakce. Tuníte si jednotlivé lodě i charaktery které velí flotilám, planety i sektory, jako tady prcnu stanici. Pozitivní je, že si vás AI frakce všímají podle toho jak moc nebezpeční jste a dost se řežou mezi sebou, ale nepohlídáte si pár věcí a najednou na vás jdou ze všech stran. Takže za mě tohle vynahrazuje "skrouhnutí" mulťáku několikrát. Navíc slibují minimálně 4. kampaň (chaos/eldarské frakce nejpravděpodobněji) a mód kdy bude hratelná Phalanx, Vengeful Spirit a tak. Kampaň se navíc dá hrát kooperativně (nezkoušel jsem, ale vypadá to, že kdykoli můžete někoho pozvat aby vám pomohl tady a tam, ale neberte mě za slovo). Co se mi líbí je, že každá planeta má při nakliknutí na upgradování i nějaké lore povídání.
Co teda nedomysleli je to, že nemůžete přesouvat lodě mezi flotilami, kupujete lodě na flotilu ale nemůžete je přesunout, což třeba mezi imperiálními frakcemi "chápu" protože většinou stejně letíte Navy+jinou frakci a obě flotily hrajete zároveň, ale nemožnost přesouvat mezi necrony a muset lodě ničit (vrátí se vám 50% zdrojů) je nesmysl, ale na fórech to je, takže to třeba vyřeší. Ale tak jako tak jsem se naučil během chvilky hrát kolem toho.
Jinak začínáte kampaň jen s Light Cruiserem jako největší lodí a postupně dostáváte možnost stavět větší lodě. Necroni mají do začátku jednu flotilu, Impérium jednu od každé frakce, což vás tak trochu nutí se naučit playstyle všech tří frakcí (Mech a Navy se moc neliší, ale SM ano).

Co se týče frakcí, balanc v určitých bodech je zatím trošku out, hodně lidí brečí nad tím jak jsou eldaři papír, mariňáci k ničemu a tak... ale neberou vpotaz že majorita z těch lidí ani svoje frakce nehrají správně. Nejvíc broken jsou ale Dark Eldaři a Tyranidi v tom, že když DE hráč ví co dělá, tak ho žádná jiná frakce než jiný DE neporazí.

Imperial Navy - celkem ok, dají se hrát několika způsoby
Mechanicum - podobně jako navy
Space Marines - pomalí, závislí na boarding akcích, mají mimo obyč "lightning strike, boarding strikes, boarding torpedoes a thunderhawků" ještě skill honour  the chapter, který je o něco slabší, ale jde přes štíty a mají ho všechny lodě, takže když vám vybijí posádku na battle barge, přiletíte s eskortou a nějakou si naportujete zpátky. Těžcí na zahrání.
Chaos - jako v prvním díle, frakce na hranici dostřelu, těžcí na zahrání, momentálně docela slabí, na levelu 10 jsou prý ale lepší s blessings of chaos gods
Eldar Corsairs - lidé brečí, že jsou slabí, ale já s nimi zatím neprohrál, jejich battleship je k ničemu, ale ostatní lodě docela jdou, hit and run, ale hodně intenzivní na mikromanagement
Craftworld Eldar - méně papíroví než obyčejní eldaři, silná torpéda, pancíř a "štíty", ale těžcí na zahrání, osobně mi nejdou
Dark Eldar - podle mě nejsilnější frakce ve hře, kdy se někde objeví neviditelná loď, z 15km vykropí scythe a lance a než se stíhnete otočit, nebo doletět vůbec na vlastní viditelnost, natož dostřel, jsou pryč. To teda pokud je hrajete správně. Většina frakcí si neškrtne, ale nejsou frakce kde jen sednete a autowin, nedáváte si pozor a sbohem
Orkové - pomalí, přední pancíř prakticky prakticky neprostřelitelne, ale rychlejší frakce (DE) je jen vodí po mapě a i když letí jako celekm, tak jen odstřelují jednu loď za druhou.
Nekroni - momentálně slabší, ale pokud pochopíte jak se vlastně mají hrát tak nejsou tak slabí, jak všichni brečí, jen jsou těžší na zahrání a musíte znát, jak se ostatní frakce hrají
Tau Merchant - momentálně podle mě jedna z víc broken frakcí, šílený range, životy a počty lodí
Tau Protector - tau, střílí na vás z podobné vzdálenosti jako DE, jsou ale pomalí, zničíte motory, zaletíte za ně a máte vyhráno, ale je to těžší zvládnout
Tyranidi - neviditlení dokud ne neodhalíte, potom je vidíte pořád, pokud nevletí do cloudu, to jim dává dost výhodu zpočátku hry. Většinou je hrají tak, že vám sežerou posádku a nechají jen prázdný lodě. Dost těžko se proti nim hraje, ale poslední nerf je vrátil do "ok" stavu.

Za mě oproti jedničce a zvážení změn krok vpřed, ta hra je super... kdyby byla za 60e tak spíš ne za těch 40e bych řekl že adekvátní cena, a pokud beru vpotaz že jsem měl slevu kvůli tomu že jedničku jsem koupil za nějaký mrzdý peníz něco jako 75% off, jsem vlastně zaplatil jen za jednu hru a to se Horste vyplatí. Oproti jedničce tady máte všechny frakce v základu a nemusíte si SM a TAU dokupovat jako dlc. Kampaně jsou dobře udělaný a jediný co bych vytknul by bylo... koho sakra napadlo dát jedni ze tří Tyranidům... jako... really? Proč ne Chaos nebo Eldary (v kampani mají vlastní mechaniku a jsou tam jako unie všech tří frakci) ale tak aspoň se dočkáme minimálně jedné další kampaně, nebo ideálně FREE mode, kdy vezmete jakoukoli frakci a jen hrajete.








VESKA   21:02:06 11.01.2019
VESKA   23:03:05 31.01.2018
LEEUWERIKCZ   22:13:22 27.01.2018
Můžete vypsat anketu. Nicméně já si druhý díl nekoupím. Raději obětuji peníze na Necromundu a Mordheim , pokud tam vydají další DLC.
LORDFIREDECROSS   11:51:30 26.01.2018
VESKA Na steamu pro všechny majitele Total War Warhammer 1 byla sleva automaticky.
VESKA   11:12:55 26.01.2018
TRPASLIK [ 09:18:52 26.01.2018 ]: Souhlasím, ale já je podpořím. Protože jsem nekupoval ani 1. díl za plnou cenu, byla sleva 15% před vydáním a za 25 dollarů královská zábava. Jenom mi nepřišlo, že MP je až tak mrtvý, jo, 1000 hráčů je nic, ale pořád se jedná o okrajový žánr RTS a i to je úspěch. No uvidíme, jakou nastaví cenovou politiku atd. Ale vůbec bych se neozlobil, kdyby konečně udělali nějakou hezkou edici třeba s modelem necronské lodě.
VESKA   11:11:00 26.01.2018
LORDFIREDECROSS [ 07:14:35 26.01.2018 ]: Kde jsi dostal 50 % slevu? TO by mě fakt zajímalo.  Ne že by mě to trápilo, u TW jsem vždycky kupoval fyzickou kopii, protože je tam pěkný stealbook. Ale nikde jsem to neviděl za 29,99.
TRPASLIK   09:18:52 26.01.2018
Hlavně vyjitím Total war warhammer 2 nebyla jednička nijak zaříznutá. Dvojka Jedničku rozšiřuje.
Můj hlavní problém je, že mulťák byl v jedniččce nedotaženej a po pár měsících ho skoro nikdo nehrál, jen s občasnými vyjímkami v době kdy vyšla DLC. Místo aby ho dotáhli dokonce, začali prostě dělat na dalším díle.
Fajn, já jim to neberu, jak psal - z ekonomického hlediska tu firmu chápu, ale nic mi nedává záruku že to podobně nedopadne v tomto případě. Takže za plnou cenu nekupuju.
1 / 12

Prodej a vykup aut