Online 209 uživatelů Přihlášení | Registrace | Zaslat heslo | Prohlížení bez přihlášení

 

Webhosting, rady, zkušenosti, nabídky atd [ ID: 427 ] - [ Internet / Tvorba WWW, webdesign ]
1 / 34
HOFY   10:39:21 24.07.2014
ARO [ 03:09:29 24.07.2014 ]: chce sznat muj osobni nazor na tuhle vec, co se tu resi? Delas z komara velblouda. O data nikdo neprisel a odchozi a prichozi postu take ne. Dat amame duplicitne zalohovana. Jen jsem na 2 hodiny vypli praci s emaily. Tohle je bezpecnostni standard, ktery mame asi 8 let a za celou dobu jsme meli u emailu asi 3 vypadky v radku 1-3 hodin. Zadny netrval vice jak 6 hodin. Nikdy neslo o ztratu dat u uemailu. Tim nas nechci omlouvat, jen popisuji stav bezpecnosti a ochrany dat u nas.
TOOTEA   10:12:27 24.07.2014
ARO [ 00:41:22 24.07.2014 ]: Jak vypadá MX záznam vím víc než dobře ;:) V praxi ale nikdy nevíš, jak dlouho potrvá, než to odesílající server přestane bavit zkoušet s tvým primárním MX a přejde k tomu dalšímu v pořadí. Často si mezi tím zpráva poleží desítky minut až hodiny ve frontě.

Navíc pokud bys tímto chtěl řešit nedostupnost serveru držícího schránky, nevystačíš s běžným uspořádáním, kdy sekundární MX jen předává zprávy na primár, ale budeš muset mít celou mailovou infrastrukturu dvojmo. Kromě dvojnásobné práce se správou to bude strašná otrava (každou schránku budeš mít ve dvou vydáních a budeš muset vybírat obě, což nikoho bavit nebude), případně to stejně budeš někde na konci řetězce sesypávat do jedné schránky, čímž se ti SPOF jen posouvá, ale nezmizí.

ARO [ 03:09:29 24.07.2014 ]: Nevím, co myslíš pojmem "router" v kontextu přenosu e-mailů, ale termínem "mailserver" míním MTA.

Nemám náladu dělat nějakou sofistikovanou statistiku, ale namátkou vybraných cca 10 zpráv z mé soukromé schránky (ta pracovní má ještě složitější řetězec) má nejčastěji mezi 4 a 7 Received hlavičkami.

Málokdo (kromě nadšenců s vlastním plnohodnotným MTA na pracovní stanici – což není většinou moc spolehlivé, zvlášť na domácích internetových připojeních, případně malých firem používajících všeho všudy jeden server na všechno) má jen jeden MTA pro odchozí poštu. Typicky je to aspoň vstupní smarthost přijímající zprávy od uživatelů a výstupní MTA šířící to z firmy do světa, mnohdy ještě s dalšími kroky mezi tím kvůli filtrování, antispamu atd. Totéž v bleděmodrém pak i na přijímající straně.
ARO   03:09:29 24.07.2014
HOFY [ 23:19:25 22.07.2014 ]:
Řešení za X tisíc měsíčně jsou fajn... asi jako koupě kamiónu s návěsem kvůli ježdění na běžné nedělní nákupy. Akorát že na auta je v ČR každý odborník, takže zrovna u této metafory je všem jasné jaká je to blbost. Máš to ale obrovský prostor ze mně dělat kokota... já mám Tvé služby předplacené a hlavně změny tohoto kalibru stojí extrémně mnoho času a úsilí, tak si své pozice užij... já se tu fakt zmůžu jen akorát na nějakou tu kritiku na úrovni "pojebu".

TOOTEA [ 11:39:58 22.07.2014 ]:
Kudyma to posíláš poštu, že jde přes 10 mailserverů? :-) 10 routerů ok, ale 10 mailserverů? Já tam mívám obvykle 2 servery - zdrojový a cílový. Někdy to na jednom anebo druhém konci je více zřetězeno, ale aby se to štafetovalo tak jak popisuješ.... ?
Jinak lze ztratit čas, lze ztratit nervy, lze ztratit zakázku a lze i ztratit zákazníka což je pokaždé řádově jiná smůla...
ARO   00:41:22 24.07.2014
TOOTEA [ 11:39:58 22.07.2014 ]: v MX záznamu lze nastavit více emailových serveru, jak se zesere jeden jde to na jiný, řešení funguje ale musíš mít náhradní mailserver
HOFY   23:19:25 22.07.2014
POPIK [ 18:27:51 22.07.2014 ]: tak ono jde spis oto, ze tady to je jina liga na HL. Tady jsem HOFY a proste tu odpovidam jinak, nez jsou oficialni zpravya  oznameni. Ano, se zakaznikem se jedna s uctou a snahou mu vzdy vyjit vstric, ale to nebyl tento pripad, to byla spis obecna dizkuze nad tim, co je realne a co nikoliv. Zbytecne to obracis na uroven, ze to vypada, jako bych tady nekoho poslal pryc. Ja osobne takovy pocit nemam a ikdyz ta diskuze byla mozna vice konfrontacni, nez je obvykle, tak to se to nesmi resit tady, ale skrze ocifialni kanaly Savany na stiznosti napr na vedeni@savana.cz.
POPIK   18:27:51 22.07.2014
Přestože se mě nijak tenhle problém netýká, vidím tady (z mého pohledu) docela zvláštní chování poskytovatele služby. Naprosto rozumím principu, že zákazník není náš pán. Sám to v práci takhle uplatňuju, protože řeším ICT služby. Ale pokud chci zákazníka odpálkovat s tím, že jeho požadavek je neřešitelný nebo nesmyslný, tak to řeším víc diplomaticky. Tady ani tak nejde o problém výpadku mailserveru, tady jde o to, že zákazník chce nějakou službu a poskytovatel mluví o omezeních, která v tomhle případě (podle mého názoru) nejsou relevantní. Ano, email je negerantovatelná služba. Ale provoz mailserveru je už něco jiného. Bohužel v mi připadá, že v naší malé republice má stále hodně lidí pocit, že jednat s ostatními na úrovni je zbytečnost. Přitom by stačilo jen stejnou odpověď napsat trochu jinak a nic by se dál nerozebíralo.

Ale co, sere pes. Zákazník ať si jde k čertu, dokud platí, tak je klid. A až přestane, tak máme plno dalších.
TOOTEA   11:39:58 22.07.2014
ARO [ 18:27:47 21.07.2014 ]: To by mě zajímalo, jak chceš "placením další služby" vyřešit nezaručenou spolehlivost e-mailu. To jako že vyvěsíš na web "Milí zákazníci, všechny objednávky posílejte na objednavky@coolfirma.cz a zároveň v CC na franta.vomacka@gmail.com"?

V první řadě by stálo za to si uvědomit, že každý e-mail na trase prochází běžně přes 3-10 mailserverů, na každém může ležet nedefinovanou dobu (klidně hodiny až dny) ve frontě, což nemáš šanci ovlivnit. Ve světle tohoto faktu je poměrně zbytečné komplikovaně řešit teoretickou možnost výpadku jen toho posledního serveru. (Čistě statisticky bude mnohem častěji problém někde jinde.)

Potřebuješ-li garantované dodání zprávy ve (skoro) reálném čase, vykašli se na e-mail.

PS: Zákazníků typu "každou sekundou ztrácím statisíce" má každý ISP/hoster hromadu, podobné argumenty jsou tedy spíše otravné, než aby nějak posílily tvoji pozici.
HOFY   09:55:09 22.07.2014
ARO [ 18:27:47 21.07.2014 ]: konstruktivni kritika je samozrejme dobra a pomaha nam vylepsovat sluzby, ale z tve strany neslo o kritiku, ale "pojeb". Odpovedel jsem ti na tve dotazy a chtel jsem te uklidnit, ze o zadnou postu u nas neprijdes, ale ty si predstavujes, ze dostanes sluzbu za 2000, ale platil bys 20-100 mesicne. Tak to nefunguje.

Hlavni je, ze data u nas jsou v bezpeci a bezpecnostni cohrana u nas odpojila pole z duvodu podezreni na problem a prichozi a odchozi posta se zacala hromadit na jinych serverech do fronty, nez se na to pole pustili. To je cele.
HOFY   09:52:37 22.07.2014
ARO [ 18:27:47 21.07.2014 ]: ja jsem ale uvadel, ze mame vse duplicitne, respektive, ze data mame krizem na dvou obrovskych datovych poli, kazdy ma kapacitu desitky TB.

Samozrejme, ze jsou spolecnosti, kteri maji ektivni redundanci, ale pak to prinasi i radu problemu, pokdu to neni reseni na urovni radove nekolika milionu KC a to na zadnem hostingu za 20 Kc mesicne nedostanes.

Chapu, ze pro tebe je asi posta velmi dulezita, dudiz neni problem si najit poskytovatele, ktery ti napriklad za 2-3 tisice mesicne poskytne nejake reseni tveho problemu.

Nebo navrhuji si zridit vlastni farmu na maily, to se dostanes bez udrzby a bez porizovacich nakladu take tak na 5-7 tisic mesicne.
ARO   18:27:47 21.07.2014
HOFY [ 12:59:00 21.07.2014 ]: Nevím co v principu 2 (resp 3) protokolů a jedny databáze lze garantovat méně než jiné protokoly a jiné databáze... ale faktem je že klidný nejsem, musím platit další službu neboť savana zřejmě nijak zálohovat emailovou službu neumí a nechce umět. Naopak vím, co v principu je u toho emailu negarantovatelné, ale rozhodně tam nepatří vypnutý server ale fakt že narozdíl funkčnosti Vašeho stroje nelze garantovat připojení k cílovým serverům, je tam záležitost s banlisty, apod... takže namísto říci "sorry zadupali jsme uděláme co půjde, aby se to nestalo" dostalo se mně odpovědi "jebe se to, jebat se to bude, napsali jsme to do obchodních podmínek a je z toho problém zákazníka, my to příště zase akorát vypneme a zapneme" ... jenže já ten problém musím vyřešit

Jestli někdo ví o nějaké společnosti co má emailové služby vychytané natolik, že má záložní mailserver, tak prosím poraďte...

YIM [ 12:11:22 19.07.2014 ]:  Nechceš tak se nezastávej. Faktem je, že to tu byla samá samochvála a žádná kritika... a zdá se že kritika je všude vnímána jako něco špatného namísto aby to bylo vnímáno jako impuls ke zlepšení
HOFY   13:00:48 21.07.2014
Pro jistotu, abych usetril praci lidem, ktere opravdu zajima, jak to je napsane v nasich OP:

Poskytovatel se zavazuje zajistit provoz e-mailových schránek v režimu tzv. "Best
effort delivery" (s nejlepší snahou o doručování). Zákazník bere na vědomí, že
dostupnost a spolehlivost emailové služby nelze s ohledem na její povahu
garantovat. Poskytovatel rovněž neodpovídá za případnou škodu, která
Zákazníkovi vznikne v souvislosti s provozem e-mailových služeb Poskytovatele.
HOFY   12:59:00 21.07.2014
ARO [ 21:57:18 18.07.2014 ]: emailove sluzby jsou z principu pojeti teto sluzby vec negarantovatelna, tak je to i popsano v OP. Vice k tomu nemam co rici.
YIM   12:11:22 19.07.2014
ARO [ 21:57:18 18.07.2014 ]: Ted se nechci zastavat savany atd, ale z principu je email casove negarantovatelny format prenosu informace, takze pokud mas neco, co je narocne na garanci doruceni v ramci nejakeho casoveho limitu, pak mas spatne navrzeny zpusob komunikace a mel by sis ho zmenit, anebo nejakym jinym (napriklad tim zminovanym redundandnim serverem) zpusobem pojistit.
Samozrejme druha vec je, ze nekdo porusuje obchodni podminky atd, ale to uz je na vasem vzajemnem jednani, ktere imho stejne nepatri na verejne forum..
ARO   21:57:18 18.07.2014
Takže nefunkčnost prohlásíme za standard a je to vyřešeno? :-) Úžasný servis.
Jinak samozřejmě když někdo platí 2x cenu aby se něco vyrobilo a odeslalo tentýž den, tak si fakt počká... díky za vysvětlenou :-)
To si fakt musím platit druhý server u někoho jiného protože savana neumí nabídnout (a nechci to zadarmo) záložní mail ?

Takže spíš než uklidněn, tak teďkom zneklidněn... koukám na web zde: http://www.savana.cz/o-nas/garance/
A píše se tam: "Garance měsíční dostupnosti je 99,99%"
Což při 31 dnech a 24 hodinách denně je max 4 minuty výpadku. Počítám správně?
Tak jsem se chtěl tady zeptat jestli teda ta garance něco znamená nebo jestli to také prohlásíš za standardní pindy?

Pak se tam píše: "garance vrácení peněz na zbývající počet předplacených měsíců v případě dostupnosti nižší než 99,6%"
Což při 31 dnech a 24 hodinách denně je necelé 3 hodiny. Počítám správně?
A co v tom případě vlastně znamená ta "garance" v předchozím odstavci?

Nechci to zlehčovat ale kdybych opravdu nefunkčnost bral jako standard, tak v prvé řadě jsem ještě pořád spokojený zákazník Tvé konkurence...

HOFY   15:16:25 18.07.2014
PESSOFT [ 11:44:24 10.07.2014 ]: Za ty ceny, to to prodavame na to neni prostor, to bysme neuzivili. A nikdo nam za to penize neda, neb jen budeme slyset, jak to nikdo nepotrebuje. (dokud to nespadne)

ARO [ 18:06:37 10.07.2014 ]: co ti na tohle mam racit. ANO, spadne to nekdy zase. ANO, spadne to stejne jako padne inet banking RF, mBank, FIO Bance, u techto vsech mam ucet a stalo se, ze jim to neslo. A to je trosku jina liga a maji prostor na ruzne redundance, ale i tak se obcas neco pokazi.
Ale emaily jsou z povahy jejich vlastnosti nastaveny tak, ze se posilaji nekolikrat treba 2 dnym pokud s enepodari dorucit najednou. To same odesilaniz  druhe strany.
Opravdu neslo o nic zavazneho a chvili emaily nesli. Data jsou u nas v bezpeci.
Pokud mas tolik dulezitou postu, ze to nekdy hodinku ci dve nepocka, nejlepsi je si zvolit vlastni resnei s vlastni archytekturou a klidne an 3 mistech. Urcite to ma smysl, pokud hrozi velika financni ztrata, pokdu email nedorazi. Jen chci ale rici, ze z povahy dan esluzby, jak je koncipovana je hole blaznovstvi se na email spolehat a vystavovat se tak riziku velikych financnich ztrat v pripade vypadku. Proto se dulezita data a informace neposilaji systemem ale uplne jinymi systemy.

A pokud jde treba oto, ze ti rano v 8 neprisel email, kde nekdo poptaval cenovou nabidku, tak ver mi, ze si pocka i do 10. Nechci to zlehcovat, ale delas z komara velblouda. Zaklad jsou data a jejich obsah a ty nebyly v ohrozeni. Jen jsem to museli chvili odpojit.

Pred par mesici nejel mozna den Gmail, take seznam email mel vypadek, proste vypadky jsou a budou, stejne jako se cloveku stane, ze se natahne na ledovce, ikdyz si da pozor. Proste tohle se stavat bude vzdy a vsude.
ARO   18:06:37 10.07.2014
HOFY [ 11:33:30 10.07.2014 ]: takže se nestalo nic  tragického? no jak komu... když se ale z Tvého hlediska nic nestalo tak proti tomu nic nebude děláno a bude se to opakovat, žejo? co jiného si představit pod tím zlehčováním vzniklé situace?
nicméně zajímalo by mně jestli to má emailovou službu fakt někdo někde zálohovanou (myšleno z hlediska redundance služby, že jsou zálohovány data je snad samo sebou) nebo jestli si fakt musím platit 2 služby u dvou různých providerů, a mít 2 schránky na jeden email (druhou schránku s nižší prioritou) jestli chci mít jistotu že mi ten email bude fungovat a ne, že se to mrdne v nejpotřebnější chvíli...
PESSOFT   11:44:24 10.07.2014
HOFY [ 11:33:30 10.07.2014 ]: a na hot-mirroring se někdy dopracujete nebo je to nákladově zbytečné?
HOFY   11:33:30 10.07.2014
ARO [ 09:29:27 02.07.2014 ]: savana to ma samozrejem zalohovane a ma i data na dvou mistech najednou. ALE, pokud je vypadek kratkodoby, coz ty 2 H byl kratkodoby vypadek,, kde navic z tech 2 hodin bylo 90% casu jen check dat po restartu, tak se zalozni misto nepouziva. PROTOZE na tomz aloznim mistu jsou data z minule noci, tzn ze by byal skoda podstatne vetsi.
No a k cemu doslo. Menili jsme disky a pri te vymene to pole vyhodilo dalsi 2 disky z nioceho nic, tudiz se zacala data obnovovat automaticky z dalsich disku, ale pole toto zbrdilo na tolik, ze si mailserver farm amyslela, ze je jeho vypadek a odpojila ho, respektive preplo se to do read only prave z duvodu bezpecnosti. Neslo o nic tragickeho. Nikdo neprisel o zadne emaily, veskere emaily byli i dorucene (cekali ve fornte na farme) a take vsechny emaily byly pote i odeslany.


Takze zaverem, pokud mas 50 serveru pro mail, tak je to na nic, pokdu ti padne cele pole (cloud, pokdu chcete), n akterem jsou data centralne ulozena. Pro jistotu mame jeste jedno pole pro pripad totalni ztraty primarniho pole, ale tam jsoud ata zrcadlena jednou denne.
ARO   09:29:27 02.07.2014
Na savaně nefungují mejly momentálně to vypadá na záležitost 4-5h což mi asi nadělá solidní škodu... je vůbec někdo kdo má tuhle oblast služeb zálohovanou? (savana NEMÁ!!!) když spadne jeden server, tak jede další?
STENLI   08:40:28 25.11.2013
máte někdo webhosting u ignum.cz ? Zajímalo by mě, jestli má někdo podobné zkušenosti s nefunkčním mod_rewrite a naprosto neochotnou technickou podporou.
1 / 34