Online 29 uživatelů Přihlášení | Registrace | Zaslat heslo | Prohlížení bez přihlášení

 

System Shock I & II - legendární počítačové hry [ ID: 7556 ] - [ Hry / Hry na PC ]
1 / 37
Mini Home
Vítám všechny hráče, kteří prožili hrůzu na Citadele, ty kteří odhalovali pravdu o Von Braunovi a tedy ty, kteří se postavili tváří v tvář šílené umělé inteligenci Shodan. Najdete nás i na Facebooku.

System Shock Enhanced Edition od 22.9.2015 na GOGu. System Shock 2 na GOGu již od 14. 2. 2013. Plus tipy jak modovat GOG verzi SS2. Pro začátečníky je tu hotový ModPack.

Funkční linky od Marcuse (aktualizovano 2.1.2008):
Nutností jsou: Patch + Crack nebo Windows 2000/XP fix (jen pro CD verzi), popřípadě čeština. Hra nemá ráda dvoujádra a je nutné proces převést jen na jedno.
Dopuručuji mod Rebirth (obrázky viz Home) a k němu dodatečné soubory Rumbler a monkeys (část nevydané verze Beta2), případně si to můžete stáhnout celé v jednom balíčku.
Dále si nezapomeňte stáhnout TextureMod, který doporučuje dokonce Underdogs.
Hra je opět na Underdogs a to dokonce v neořezané verzi včetně patche, cracku a s překódovanými videi do DivX5.

The Official System Shock 2 Soundtrack a detailnější informace o jeho původu.

Hlavní fanovská stránka se spoustou informací je http://www.sshock2.com
Existuje i Editor a spousta tutoriálů. Oficiální FAQ výrobce hry.
Další mise do hry naleznete na 3dgamers a na sshock2.com. Mod/expansion pack Return to the UNN.

Spoustu informací a odkazů na zajímavé články o System Shock naleznete na wikipedii.

Cheaty: - kompletní seznam příkazů
undead: nesmrtelnost / ubermensch: všechny statistiky a schopnosti jsou na maximu / no_spawn: redukuje objevování nepřátel (potřebuje patch!) / gun_degrade_rate = 0: eliminuje zničení zbraní

Hra obsahuje pár srandiček (Easter Eggs):
There’s a basketball just outside the recruitment center on Earth. If you take it with you to the Recreation deck there’s something you can do with it…
There’s also reputed to be a robot dancing the Macarena somewhere in the training center…
Detailnejsi popis naleznete zde.

Na závěr postup jak rozchodit SS2 na Windows XP, pokud nechcete použít 2000/XP fix, a totéž pro System Shock 1. Pro SS1 nestahujte všechny ty programy a raději si stáhněte balíček, který již vše obsahuje v nejnovějších verzích.
GAIAA   11:19:35 21.06.2023
Tak jsem včera SS remake dohrál a ano ten konec je takovej divnej, ale jinak se mi hra velice líbila a rozhodně doporučuju

druhá půlka hry byla buď lehčí nebo jsem se to naučil hrát, protože jsem tam neměl problémy, jako samozřejmě občas člověk umře, ale na to už jsem v té chvíly byl zvyklý, stačí zvolit správné zbraně a správnou taktiku a i bosové jdou k zemi celkem rychle
MEANANGEL   11:33:41 13.06.2023
SHIGOR [ 08:57:47 13.06.2023 ]: OK, beru názor. :4)
Mě to sbírání věcí až tolik nevadí, sic na grindění jsem už dost zvyklý z různých metroidvania her. Jako jo, lehce to zdrží, ano. Ale nepřijde mi to hrozné.

Naopak jsem rád že ty automaty na věci tu jsou a že lze ty modifikace zbraní přikupovat, to holt v jedničce a tuším ani EE nebylo.
SHIGOR   08:57:47 13.06.2023
MEANANGEL [ 22:48:24 12.06.2023 ]: dohral jsem a schvalne jsem si dal prvni dve para originalu :) bavi me vic.

to sbirani bordelu je neskutecny otravny opruz, mnohem mnohem otravnejsi nez ve dvojce, kde nebyl bordel, ale jen se daly recyklovat nepotrebne veci, a prakticky nikdy jsem to nedelal.
v remaku to delat musis, jinak nemas na upgrady
MEANANGEL   22:48:24 12.06.2023
SHIGOR [ 09:43:33 05.06.2023 ]: Um ... já to teda teprve rozehrál, proto se nemohu vyjádřit komplexně, ale jen u pár věcí třeba:

Mapa: to že nemůžeš dělat svoje poznámky je možná opruz, ale aspoň ti to pěkně značí všechno podstatné (dobíječky, VR, healing suity, restoration jednotky ... ) ... nevím, mě to stačí.

Ad sbírání bordelu: v originálu pokud vím nebylo, spíš mi to připomíná nanites z dvojky a nakupování za ně ...

A konečně hudba: za mě teda výrazně lepší a OST jsem dnes s radostí poslouchal celou cestu do Prahy, skvěle zapojené kytary a střídání "klidných" pasáží před vygradováním do agresivní "combat" varianty, přitom zachována klasická hudební linka (legendární Reactor) apod. Za mě hudba fakt ::ANO
SHIGOR   11:13:07 05.06.2023
GAIAA [ 10:10:01 05.06.2023 ]: akorat ta recyklace pridava jen a jen opruz :/
GAIAA   10:10:01 05.06.2023
SHIGOR [ 09:43:33 05.06.2023 ]: animace po smrti se daj preskočit jednoduchým zmáčknutím F9 ...
sbírání a recyklování je opruz ale přesto jsem hrozně nadšenej když najdu něco co je malé a recykluje se hodně kreditů a vůbec je to horzně návykové, i když je to opruz
namluvení kybogů rozhodně kvality a mrazivosti hlasů z SS2 nedosahuje ale neodsuzoval bych to, přidává to atmosféru a je to lepší než kdyby byli tichý

ty puzzle jsou podlé ale já si je docela užívám
SHIGOR   09:44:17 05.06.2023
GAIAA [ 06:43:22 05.06.2023 ]: co teprve takovy Diego... :/ ale reaver v security je jeste mazanejsi
SHIGOR   09:43:33 05.06.2023
Non TLDR verze:
Sice to není špatné, ale ledacos hloupého zůstalo zachováno, ledacos co mohlo být vylepšeno, bylo naopak zkurveno, a k tomu je hromádka vylepšení, které jsou jen nasírací.
Sbírání a recyklování bordelu je otrava, a je to potřeba aspoň trochu dělat... Skoro celou hru jsem to dělal opravdu poctivě, hru jsem končil s padesáti kredity... přitom by stačilo, kdyby na to vaporizování bylo nějaké tlačítko. Ale celkově je to jen a jen otrava, bez nějakého většího herního smyslu či nesmyslu, prostě tam, kde v originále byla krabice s náboji, tady je automat s dvěma zásobníky a naběhej si jako blbec.
Retardované nepřeskočitelné hrozně dlouhé animace po smrti. Za trest. Doslova.
Hudba = výrazně slabší, je sice inspirovaná, ale to audio je prostě nevýrazné. Namluvení kyborgů a robotů, ve snaze napodobit atmosféru SS2 / Thiefa nefunguje, jen neustále melou jednoduchou retardovanou hlášku, působí spíš směšně.
Emaily = meh. Je jich výrazně víc než v originále, ale jsou místy tak pitomé a ukvičené, až to zní snad jako parodie. Dlouhé srdceryvné loučení se ne s manželkou, ale panem kočičkou, řekni mu, že ho miluju...
Mapa = sice je možné udělat si na mapě marker, ale narozdíl od originálu není možné si k němu něco napsat (nebo jsem na to nepříšel, ovládání je občas kapitola sama o sobě) - takže nezbývá než si pamatovat, které dveře jsou na co zamčené, nebo si to psát na papír. Technologie... Hledání vadného relé... v originále se dala získat z analyzátoru mapka, kde to je, sice to nebylo snadné najít, ale... tady je to prostě běhej, dokud neuvidíš, že něco shořelo...
Obecně HUD, meh, i v porovnání s originálem. U některých zbraní je teda aspoň znázorněné, co je to za munice, ale jediný způsob jak zjistit celkové množství munice, u některých zbraní co má nabito / který režim, jedině otevřít inventář a rozkliknou zbraň.
No a pak je tady ta virtuální realita. Asi těžko najdu někoho, kdo by se se mnou hádat o tvrzení, že VR byla nejslabší součást System Shocka. V remaku bohužel... je to asi ještě horší. V originále to bylo aspoň trochu bludiště, dalo se trochu taktizovat, něco se ve VR dalo najit. V Remaku.... je to naprosto tupá 6dof střílečka. Přiletíte do arény, kolem se začnou spawnovat nepřátelé, po jejich vystřílení přijde další vlna, nebo se otevřou dveře. Po průletu dveřmi se většinou dveře za vámi zavřou, repeat ad naseum. Nedá se ukládat, je to nutné projet celé na jeden pokus. Obsah VR jsou zámky ke dveřím, které je potřeba rozstřílet. Verze softwaru se nevedou, prostě jeden pulser, jeden driller, a single use decoy / return. Otrava, nuda, tupost.
Finální souboj se Shodan probíhá ve stejném duchu, akorát, aby změna, není to 6dof, ale běhá se s panáčkem a jednorannou vrtačkou...
Hrál jsem na standardní obtížnost s výjimkou puzzlů, které jsem si po prvním testu dal na nižší obtížnost a i tak jsem měl některé problémy trefit.
GAIAA   06:43:22 05.06.2023
SHIGOR [ 18:11:51 04.06.2023 ]: já taky ještě nedohrál, jsem na flight decku a taky jsem spokojený
hra mi příjde o dost těžší než EE, já jsem hrál SS:EE někdy loni nebo předloni a nebudu tvrdit že to bylo lehký, ale nepamatuju si nějaké výraznější problémy, ale ten Remake mi dává zabrat

na flight decku jsem zabil cortex revera a to se mi povedlo až když jsem ho zasypal granátama a až asi na miliontej pokus ...
VXD   23:05:30 04.06.2023
SHIGOR [ 18:11:51 04.06.2023 ]:
Já tedy ještě nedohrál, zatím jsem prošel len Medical a Science level. Ale zatím spokojenost. :16)
SHIGOR   18:11:51 04.06.2023
Release verze Remaku dohrana, TLDR zhodnoceni - radeji Enhanced verzi.
VXD   00:01:22 16.03.2023
Já jsem hrál to veřejné demo medical levelu, a taky se mi to líbilo. Takže už to mám předplacené...
GAIAA   12:30:09 15.03.2023
už pár týdnů běží backer beta, hrál jsem první dva levely a já jsem spokojený
tak snad to čekání za to stálo
MARCUSDETYCHO   12:17:23 15.03.2023
Vývojáři z týmu Nightdive Studios znovu odložili vydání remaku klasiky System Shock. Hra měla dorazit na trh v březnu, ale nestane se tak. V aktuálním oznámení autoři vzkazují, že čekání je skoro u konce a PC verze se dočkáme 30. května.
https://www.vortex.cz/remake-system-shocku-byl-znovu-odlozen/
MARCUSDETYCHO   12:17:29 08.02.2023
Na Steamu je nové demo.
https://www.kickstarter.com/projects/1598858095/system-shock/posts/3726930
MARCUSDETYCHO   19:35:25 15.06.2022
MARCUSDETYCHO   16:48:27 13.06.2022
Drobné novinky. Prý se na tom pracuje: https://www.idnes.cz/hry/novinky/system-shock-remake-hry.A220613_095511_bw-novinky_srp
MARCUSDETYCHO   11:51:14 09.04.2022
Ukázka Steelbooku pro SSRemake
https://twitter.com/NightdiveStudio/status/1511784253163380740
MARCUSDETYCHO   10:41:03 22.02.2022
Už se to blíží...
https://indian-tv.cz/clanek/remake-hry-system-shock-je-skoro-hotovy-5x9ljw
1 / 37