Online 198 uživatelů Přihlášení | Registrace | Zaslat heslo | Prohlížení bez přihlášení

 

Magic: the Gathering [ ID: 791 ] - [ Hry / Sběratelské karetní hry ]
1 / 43
CEK   00:02:23 24.01.2023
WORMIK [ 22:48:58 22.01.2023 ]: No, neni, u Dermoplasmy celou tu abilitu splnis, u Liliany ne......

Dermoplasma nerika, ze musis dat potvoru do hry pod svoji kontrolu, jenom ze muzes dat potvoru do hry, coz splnis i tim, ze jde pod oponentovu kontrolu. Liliana rika Removni a vrat transformed, coz minimalne z poloviny nesplnis.....
WORMIK   22:48:58 22.01.2023
CEK [ 22:07:22 21.01.2023 ]: Upsal jsem se, 118.12 to mělo být :15)

CEK [ 22:14:19 21.01.2023 ]: Jsem si text tý Dermoplasmy nepřečet' :18) Ale ten princip z poslední věty a zbytku pravidla je stejnej jako u tý Liliany.
CEK   22:14:19 21.01.2023
WORMIK [ 17:46:40 21.01.2023 ]: A s Dermoplasmou je to spatnej priklad.

Your opponent has cast Gather Specimens, a spell that says “If a creature would enter the battlefield under an opponent’s control this turn, it enters the battlefield under your control instead.” You control a face-down Dermoplasm, a creature with morph that says “When Dermoplasm is turned face up, you may put a creature card with morph from your hand onto the battlefield face up. If you do, return Dermoplasm to its owner’s hand.” You turn Dermoplasm face up, and you choose to put a creature card with morph from your hand onto the battlefield. Due to Gather Specimens, it enters the battlefield under your opponent’s control instead of yours. However, since you chose to pay the cost, Dermoplasm is still returned to its owner’s hand.

Tam neni v abilite nic o tom, ze tu potvoru musis dat onto the battlefield under Your control, jenom ze ji das do hry, coz splnis i tim, ze prijde pod oponentovu kontrolu
CEK   22:07:22 21.01.2023
WORMIK [ 17:46:40 21.01.2023 ]: Asi sis spletl odstavec, 118.2 je o placeni many ::D
WORMIK   17:46:40 21.01.2023
WRATA [ 21:35:18 20.01.2023 ]: To myslim patří pod https://mtg.fandom.com/wiki/Cost#Rules pravidlo 118.2, ty to jakoby uděláš, ale pravidla to změní (viz ten příklad s Gather Specimens a Dermoplasm), na rozdíl od toho, když (pseudo) Lilianu něco v reakci zabije.

Takže token se podle mě vytvoří (tomu, co měl Lazava).


Btw, to vracení se změnilo až se Shadows over Innistrad (https://magic.wizards.com/en/news/feature/shadows-over-innistrad-mechanics#ruleschanges), skoro rok po Magin Origins, kdy tahle Liliana a spol. vyšli, takže některý odpovědi po internetu už neplatí.
WRATA   21:35:18 20.01.2023
A imho se ani nevytvori token protoze neni splnena podminka na "If you do..."
MELDON   20:21:22 20.01.2023
Oopsí
WORMIK   17:50:46 20.01.2023
FOFR [ 00:21:53 19.01.2023 ]:  MELDON [ 02:05:42 19.01.2023 ]: Lazav zůstane v exilu – snaží se vejít "transformed", to nejde, tak zůstane, kde byl.
https://mtg.fandom.com/wiki/Double-faced_card#Rules pravidlo 712.10a
WINTHROP   15:18:07 19.01.2023
PEPE96 [ 14:19:42 19.01.2023 ]: ne
majitel/owner je ten do ciho balicku ta karta patri, controller je ten kdo ji zrovna ma pred sebou na stole
v naproste vetsine pripadu, kdyz karta blinkne, tak se vraci pod kontrolu majitele, vyjimka je treba Thassa, Deep-Dwelling, ktera vyslovne rika, ze se potvora vraci pod "tvoji" kontrolu, takze muzes ukrast couperi potvoru nejakum efektem do konce kola, pak ji blinknes tassou pred tim nez se konec toho efektu vyhodnoti a potvora je pod tvoji kontrolou dokud ji zase neblinkne neco jineho (nebo se ji jinym zpusobem nezmeni controller)
PEPE96   14:19:42 19.01.2023
DAEVIN [ 07:29:26 19.01.2023 ]: (což je ten, co zahrál tengrid,ze?)
DAEVIN   07:29:26 19.01.2023
MELDON [ 02:05:42 19.01.2023 ]: S výsledek souhlasím, jen mi není jasné, proč by se měl token udělat jako druhý. Token se samozřejmě udělá až nakonec, protože se to vyhodnocuje v pořadí, v jakém je to popsáno na kartě, ne?

A ještě poznámka, Lazav se do hry vrátí pod kontrolou svého majitele.
MELDON   02:05:42 19.01.2023
Aaa já jsem to referencoval na delvera, ale to nebylo úplně správně. Tady je to ještě trochu jinak. Ted si myslím, že se:
1)Liliana se exilne.
2) Poté se udělá token.
3) Pak se "Liliana" vrací, ale v tuhle chvíli už je to Lazav protože si sice karta v exilu nepamatuje svoji zkopírovanou identitu (že je to Liliana), ale ten effect se resolvne celý v maximální možné míře, tj. pokud mluví ta karta o sobě samé, když říká "Liliana heretical healer" se vrátí transformovaná, tak furt hovoří o sobě samé ikdyž je to Lazav. Tj. říká já (Liliana/Lazav) se vracím zpátky a transformuji se.
4) Lazav se transformovat nemůže, přichází na bojiště tedy svojí přední stranou tj. jako Lazav.
CEK   01:31:47 19.01.2023
Pripadne teda zbyle tri varianty - ani se neexilne, nebo se vrati netransformovana, nebo se vrati jako Lazav
CEK   01:24:24 19.01.2023
MELDON [ 00:37:11 19.01.2023 ]: Tyjo, uz jsem nehral ani nepamatuju, tak si nejsem jisty....znamena to, ze se ani neexilne, nebo se jenom nevrati?
FOFR   00:42:13 19.01.2023
Děkuji převelice ... o tomhle pravidýlku jsem vůbec neměl páru .-) ::YES
MELDON   00:37:11 19.01.2023
FOFR [ 00:21:53 19.01.2023 ]:
krátce: nic se nestane, Lazav/Liliana se neflipne
anglicky: 711.5 Only permanents represented by double-faced cards can transform. (See rule 701.27, “Transform.”) If a spell or ability instructs a player to transform any permanent that isn’t represented by a double-faced card, nothing happens.
odkazem:https://blogs.magicjudges.org/rules/cr701/#27
FOFR   00:21:53 19.01.2023
Můžu zase jednu specialitu co se stala dneska na stole?

Protivník hraje tergrid commandera - má ji na stole.

Já mám na stole lazav, the multifarious, donutí mě ho seknout a tím pádem si ho ukradne.

A teď to pikantní .... Lazav na poli protivníka se stane kopií liliany, heretical healera ...

co se stane? Umí se lazav přetočit z kreatury na planeswalkera? A pokud ano, přijde pod kontrolu mě, nebo protivníkovi (owner/controller)?

IMG:https://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=452934&type=card IMG:https://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=503721&type=card IMG:https://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=439339&type=card
WRATA   22:56:19 25.06.2022
FOFR [ 19:37:23 25.06.2022 ]: Je to presne tak jak pise  CEK [ 20:13:18 25.06.2022 ]:
WINTHROP   22:23:45 25.06.2022
FOFR [ 20:50:18 25.06.2022 ]: jo urcite se to spusti pro oba, jde to na stack a pak jde jeden na hrbitov nez se zacne vyhodnocovat, ale spustit se spusti
HARROD   22:23:41 25.06.2022
FOFR [ 20:50:18 25.06.2022 ]: Melo by to tak byt. SBE se kontroluji az pred tim, nez by mel nejaky hrac dostat prioritu. ETB efekty z permanentu, ktery prijdou na stul v ramci vyhodnocovani kouzla jdou na stack zaroven pred tim, nez skonci vyhodnocovani kouzla (tj. napriklad pred tim, nez das kartu kouzla do hrbitova - to je dulezity, kdybys tam mel nejakou rekurzi a chtel si tu kartu, kterou zrovna hrajes vratit ze hrbitova do ruky treba) a nekdo by mel dostat prioritu.
Kdyz to uplne rozpitvas, a jak by to imho vypadalo treba v MTGO to bude vypadat tak, ze ty zahrajes Glimpse, udelas shuffle, na stack pujdou vsechny "leaves the battlefield" efekty (tj, budes je muset nejak narovnat na stack), pak udelas reveal a polozis permanenty na stul, pak pujdou na stack vsechny ETB efekty, pak si zamichas ten zbytek a das ho na spodek a pak se teprve budou kontrolovat SBE, protoze by aktivni hrac mel dostat prioritu. Mozna se s tim stackem pletu a mohl by sis leaves a enters the battlefield efekty nastackovat libovolne, ale myslim si, ze to je tak, jak rikam.
1 / 43