Online 132 uživatelů Přihlášení | Registrace | Zaslat heslo | Prohlížení bez přihlášení

 

Programování VB, C, C++, Java, Delphi, ASM, Python, Perl [ ID: 445 ] - [ Počítače (hardware, software) / Programování ]
1 / 49
Mini Home
KLUB o VersionControl systemech
KLUB o makrech v ruznych IDE
JARDA128   08:46:21 17.08.2022
JARDA128 [ 08:31:54 17.08.2022 ]: uz sme to vygo=ooglil na volani sw preuseni potrebujes preprnour do ral modu
JARDA128   08:31:54 17.08.2022
muzete mi nekdo porad ohledmne assembledru v protected modu
v c musim udelat
#include <dpmi.h>
__dpmi_regs regs;

memset(&regs, 0, sizeof regs);
regs.x.ax = 0x13; /* 0x13 is the mode number */
__dpmi_int(0x10, &regs);

ale kdyz hcci tohle napsat v asm musim taky volat DPMI fci na simul;aci real preruseni ?

chapu ze kdd rpa\cuju s pmaeti to jasnen efunguje
ale kdyz pracuju jen s registrama tak je nejakej duvod proc nepouzit
xor ah,ah  ;ah = 0h nstaveni rezimu
mov al,[NewMode]
        int 10ha muzu
? j\ako kdyz bych musel pracovzt sde strukturama tak se z toho vytr\aci ta jednidiuichost
a rovniui muzu pouzit c
SLEDGE   09:35:52 15.08.2022
JARDA128 [ 02:41:51 15.08.2022 ]: Samozřejmě že je to naschvál, přesně z toho důvodu, který uvádíš :)
JARDA128   02:41:51 15.08.2022
JARDA128 [ 20:53:41 14.08.2022 ]: aha to je ais naschval protoxe oirginal je 4:3 s doudvsny monitory jsou 16:9
JARDA128   20:53:41 14.08.2022
SLEDGE [ 19:12:08 14.08.2022 ]: nainstaloval sem dosbox staging ale ale kolem obrazovky mam dva cerny pruhy c o s tim ?chte; bych aby mi obzavka byl roztazena po cely casti obrazovky
SLEDGE   19:12:08 14.08.2022
JARDA128 [ 16:52:00 14.08.2022 ]: Nelaguje, aspoň na tomhle konkrétnim kusu ;) Zkus ten Dosbox Staging, je sice náročnější na výkon CPU, ale jinak po všech stránkách lepší.
JARDA128   16:52:00 14.08.2022
SLEDGE [ 09:24:18 14.08.2022 ]: takze na 486 to nelaguje ? to sme rad myslel se, za tam mam nejakej bug.Sem nasiloval freedos do vitual boxu a tma to taky nelaguje
SLEDGE   09:24:18 14.08.2022
Na 486ce se mi to chová stejně jako v DosBoxu v okně - spustim, černá obrazovka, hamtnu na klávesu a okamžitě skočim zpět do příkazový řádky. V Dosboxu v plnym okně to hned do příkaz. řádky neskočí, chvíli to lagne, pak se zobrazí barevné svislé pruhy, až pak to skočí ven. Tím prvním způsobem, která je hádám správný, se to chová i v "lepším" Dosboxu, myslím tím fork Dosbox Staging.
JARDA128   18:54:14 13.08.2022
.SLEDGE [ 14:38:27 09.08.2022 ]: Tak sem si zacal opakovat programovni pod dosem kvuli dane soutezi a mam nasledujici probelm.Pokud prepnu do grafokecho modu nefunguje mi pod dosboxem vstup z kalvesnice.V textovem modu vse funguje
.K tomu jak nefugnuje zacne lagovat a az po par sekunachse provede kod po vsdtup do kalvesnmice.NEfu9nguje to jak tak real i protected modu.Vse fugnuje ve vitualob v xp a v dosboxu v okne.V dosbox ve full screenu to laguje jak sme rikal.Pokdu8 prepnu do cga modu a necekam na vstp z klavesnice tkato prebehne rychle.Nefugmujeto at poziju getch nebo bios prerusemi jeto jedno
Tohle je minimalziveenj nefukcni problem

void main(void)

{
asm {
xor ah,ah
mov al,04h
int 10h
xor ah,ah
int 16h
xor ah,ah
mov al,03h
int 10h

};
}


V priloze je project file a s exem muxete to nekdo zku8sit v dosboxu nebo v dosu na 486
SLEDGE   14:38:27 09.08.2022
Již tradiční soutěž ve tvorbě hry pro DOS :)
https://www.high-voltage.cz/2022/soutez-tvorba-hry-pro-dos-hvdosdev-2022/
GEPVUN   15:34:45 14.11.2020
Je tu někdo, kdo pracuje s geojson souborama v pythonu?
Mám zdrojový data, kde jsou polygony určený koordinátama ve formátu [[[[x, y], [x, y]]], [[[x, y], [x, y], ... ]]], ale když generuji geojson, tak je python chce ve formátu [[[(x, y), (x, y)]], [[(x, y), (x, y), ... ]]], aby z nich udělal .geojson, ve kterém ale budou místo těch kulatých závorek zase ty hranatý. A já nemůžu přijít na způsob, jak je přepsat rovnou, protože Feature(geometry={"type": "Polygon", "coordinates": zdrojova_data}) hodí error. Tak jak je tam můžu vepsat přímo?
Sorry za možná stupidní dotaz, jsem začátečník. ;:)
SLEDGE   19:50:26 25.06.2020
Tak tu mám zasejc tuhle veselou akci :)

Soutěž >> tvorba hry pro DOS >> #hvdosdev 2020
https://www.high-voltage.cz/2020/soutez-tvorba-hry-pro-dos-hvdosdev-2020/
DERT   14:21:16 01.02.2019
PESSOFT [ 11:59:29 01.02.2019 ]: Algoritmus zalezi na jaky problem to prevedl a jak ho aplikoval. Jak parovaci algoritmus, tak prevod na tabulku (v podstate zjednodusene sudoku) je aplikace nekolika pravidel na zadanou skupinu problemu a postupne uvolnovani pravidel dokud se nedostane k reseni. Stejne tak se to da projet hrubou silou a vyhazet neplatne kombinace, popripade na strom a zarezavat neplatne vetve. A jelikoz tu na preferenci nezaleiz, tak to urcite pujde prevest i na ciste kombinatoricky problem.
PESSOFT   12:04:02 01.02.2019
Kdo by to neznal, tak část "Párovací algoritmy" ::D (dostali za to v roce 2012 Nobelovu cenu)

https://www.youtube.com/watch?v=O0xPxLv3C1M&feature=youtu.be&t=1324
PESSOFT   11:59:29 01.02.2019
DERT [ 11:52:34 01.02.2019 ]: Něco jako "algoritmus párování seznamky" (ten je už docela známý a "profláklý"), kde by parametr "kompatibility" klesal podle toho kdo s kým a proti komu hrál...
DERT   11:52:34 01.02.2019
SIRKARMILIS [ 20:17:38 28.01.2019 ]: Jestli to dobre chapu ... zalezi na algoritmu co tam mas. Z hlavy me napadlo. Kazda dvojice je oznacena cislem, tabulka cisel kazdy s kazdym a v polickach oznaceno kdo s kym muze hrat (stejna dvojice se strjnou nemuze, stejne tak dvojice, ktere maji spolecneho hrace) a pokud to mas dobre ocislovane, tak vybirat zapasy aby se nevolilo mezi policky co spolu sousedi (navysku i na sirku). Tim vyberes vsechny kombinace, kde to podminku splnuje a na ten jeden zapas vyberes nahodne nejake pripustne policko, ktere sousedi s jiz vybranym (tim vyberes ten posledni zapad s duplicitnim souperem). Nebo pokud jedes prohledavani ve stromu, tak jelikoz vis co je jeste pripustne a co uz ne, tak pokud v kombinaci vyleze ze je vice jak jedno opakovani, tak uz dal nepokracujes.  Jelikoz vis jaka podminka orezava prohledavany prostor, tak by to nemelo byt slozite v zadne ceste kterou to budes delat.
SIRKARMILIS   20:17:38 28.01.2019
zdar, není to tu asi úplně správný klub, ale je to jediný o programování, který tu trochu žije.

Mám tu optimalizační problém (je to jen for fun). Jedná se o tenisový turnaj. Na turnaj přijde 12 hráčů. Hraje se 6 kol ve čtyřhrách. Každé kolo, hraje každý s jiným spoluhráčem (to je jednoduché zajistit). Problém je v tom, jak minimalizovat počet stejných protihráčů (aby každý hráč za turnaj hrál s nejméně stejnými protivníky)? Přirozeně to nejde udělat tak, že by hrál každý pokaždé proti někomu jinému, protože při 6 kolech máte celkem 12 protihráčů, ale k dispozici je jen 11 soupeřů.

Dělat to bruteforcem je neúnosné, napadá někoho jak efektivně ořezávat prohledávaný prostor? Díky ::)
KOLCON   08:30:54 03.07.2017
PESSOFT [ 23:33:44 02.07.2017 ]: neco takovyho jsem mel, byl to teda bulharsky klon - PC XT... melo to vzadu 2 velky zachodovy vetraky
HASTE   03:53:32 03.07.2017
PESSOFT [ 06:18:11 02.07.2017 ]: Hmm si psal, ze si zazil stroje PRED 286, proto jsem se ptal.  Po komousich se hned prvni rok dala sehnat uz i 386ka...
1 / 49