Non TLDR verze:
Sice to není špatné, ale ledacos hloupého zůstalo zachováno, ledacos co mohlo být vylepšeno, bylo naopak zkurveno, a k tomu je hromádka vylepšení, které jsou jen nasírací.
Sbírání a recyklování bordelu je otrava, a je to potřeba aspoň trochu dělat... Skoro celou hru jsem to dělal opravdu poctivě, hru jsem končil s padesáti kredity... přitom by stačilo, kdyby na to vaporizování bylo nějaké tlačítko. Ale celkově je to jen a jen otrava, bez nějakého většího herního smyslu či nesmyslu, prostě tam, kde v originále byla krabice s náboji, tady je automat s dvěma zásobníky a naběhej si jako blbec.
Retardované nepřeskočitelné hrozně dlouhé animace po smrti. Za trest. Doslova.
Hudba = výrazně slabší, je sice inspirovaná, ale to audio je prostě nevýrazné. Namluvení kyborgů a robotů, ve snaze napodobit atmosféru SS2 / Thiefa nefunguje, jen neustále melou jednoduchou retardovanou hlášku, působí spíš směšně.
Emaily = meh. Je jich výrazně víc než v originále, ale jsou místy tak pitomé a ukvičené, až to zní snad jako parodie. Dlouhé srdceryvné loučení se ne s manželkou, ale panem kočičkou, řekni mu, že ho miluju...
Mapa = sice je možné udělat si na mapě marker, ale narozdíl od originálu není možné si k němu něco napsat (nebo jsem na to nepříšel, ovládání je občas kapitola sama o sobě) - takže nezbývá než si pamatovat, které dveře jsou na co zamčené, nebo si to psát na papír. Technologie... Hledání vadného relé... v originále se dala získat z analyzátoru mapka, kde to je, sice to nebylo snadné najít, ale... tady je to prostě běhej, dokud neuvidíš, že něco shořelo...
Obecně HUD, meh, i v porovnání s originálem. U některých zbraní je teda aspoň znázorněné, co je to za munice, ale jediný způsob jak zjistit celkové množství munice, u některých zbraní co má nabito / který režim, jedině otevřít inventář a rozkliknou zbraň.
No a pak je tady ta virtuální realita. Asi těžko najdu někoho, kdo by se se mnou hádat o tvrzení, že VR byla nejslabší součást System Shocka. V remaku bohužel... je to asi ještě horší. V originále to bylo aspoň trochu bludiště, dalo se trochu taktizovat, něco se ve VR dalo najit. V Remaku.... je to naprosto tupá 6dof střílečka. Přiletíte do arény, kolem se začnou spawnovat nepřátelé, po jejich vystřílení přijde další vlna, nebo se otevřou dveře. Po průletu dveřmi se většinou dveře za vámi zavřou, repeat ad naseum. Nedá se ukládat, je to nutné projet celé na jeden pokus. Obsah VR jsou zámky ke dveřím, které je potřeba rozstřílet. Verze softwaru se nevedou, prostě jeden pulser, jeden driller, a single use decoy / return. Otrava, nuda, tupost.
Finální souboj se Shodan probíhá ve stejném duchu, akorát, aby změna, není to 6dof, ale běhá se s panáčkem a jednorannou vrtačkou...
Hrál jsem na standardní obtížnost s výjimkou puzzlů, které jsem si po prvním testu dal na nižší obtížnost a i tak jsem měl některé problémy trefit. |