Čau, hrajete někdo? Napadlo mě až teď kouknout na hofál klub. Majitelé jedničky měli slevu, 10-25% teď úplně nevím, ale byla tam, teď už si nejsem jistý, což za mě super a hlavně dvě bety, kdy "poslouchali feedback".
V porovnání s jedničkou, ano má to problémy, ale určité věci se dají pochopit a celkově hru ladí.
V jedničce jste měli i v multiplayer skirmishi progress, kupujete si lodě, upgradujete jejich velitele a lodě samotné. To už teď není vzhledem k hernímu balancu. A taky protože byl většinou 1-2 upgrady který prostě převyšovaly všechno ostatní, takže to v konečném měřítku nemělo smysl.
Teď si v mulťáku jen naklepáte fleet za 1200 bodů (2v2 mají méně bodů), vyberete subfrakci (SM chapters, kabaly DE, atd) což mění jen barvu mám pocit a potom 2 admiral skilly a 2 fleet... admiral skilly jsou jako mikro warp jump, a tak, většinou ovlivňují jen velitelskou loď, nebo třeba u nekronů, teleportuje celou flotilu k velitelské lodi. Fleet skilly buďto upgradují třeba "všechny escorty/line shipy" nebo jen velitelskou loď. Ty se vám postupně odemykají s levelem 1-10. Ne nutně jsou novější lepší a je to dost o individuálním stylu. Momentálně je mul'ták locknutej na capture point mód, který... zrovna pomalejším flotilám nepomáhá. Ale slibují v nejbližším updatu možnost vypnout a hrát čistě annihilation.
Matchmaking je dost dělán tak, že je menší pravděpodobnost potkat stejnou frakci, takže se mirrorů tolik nehraje.
Když teda vykuchali multiplayer o "my fleet" tak zase vylepšili kampaň. Nejblíž bych to přiblížil k total war stylu. Sektory a planety vám dávají upgrady, suroviny, stavíte jendotlivé flotily. Kampaň za impérium má (SM, Navy, Mechanicum), kdy se vám odemyká limit na jednotlivé flotily u kažé frakce. Tuníte si jednotlivé lodě i charaktery které velí flotilám, planety i sektory, jako tady prcnu stanici. Pozitivní je, že si vás AI frakce všímají podle toho jak moc nebezpeční jste a dost se řežou mezi sebou, ale nepohlídáte si pár věcí a najednou na vás jdou ze všech stran. Takže za mě tohle vynahrazuje "skrouhnutí" mulťáku několikrát. Navíc slibují minimálně 4. kampaň (chaos/eldarské frakce nejpravděpodobněji) a mód kdy bude hratelná Phalanx, Vengeful Spirit a tak. Kampaň se navíc dá hrát kooperativně (nezkoušel jsem, ale vypadá to, že kdykoli můžete někoho pozvat aby vám pomohl tady a tam, ale neberte mě za slovo). Co se mi líbí je, že každá planeta má při nakliknutí na upgradování i nějaké lore povídání.
Co teda nedomysleli je to, že nemůžete přesouvat lodě mezi flotilami, kupujete lodě na flotilu ale nemůžete je přesunout, což třeba mezi imperiálními frakcemi "chápu" protože většinou stejně letíte Navy+jinou frakci a obě flotily hrajete zároveň, ale nemožnost přesouvat mezi necrony a muset lodě ničit (vrátí se vám 50% zdrojů) je nesmysl, ale na fórech to je, takže to třeba vyřeší. Ale tak jako tak jsem se naučil během chvilky hrát kolem toho.
Jinak začínáte kampaň jen s Light Cruiserem jako největší lodí a postupně dostáváte možnost stavět větší lodě. Necroni mají do začátku jednu flotilu, Impérium jednu od každé frakce, což vás tak trochu nutí se naučit playstyle všech tří frakcí (Mech a Navy se moc neliší, ale SM ano).
Co se týče frakcí, balanc v určitých bodech je zatím trošku out, hodně lidí brečí nad tím jak jsou eldaři papír, mariňáci k ničemu a tak... ale neberou vpotaz že majorita z těch lidí ani svoje frakce nehrají správně. Nejvíc broken jsou ale Dark Eldaři a Tyranidi v tom, že když DE hráč ví co dělá, tak ho žádná jiná frakce než jiný DE neporazí.
Imperial Navy - celkem ok, dají se hrát několika způsoby
Mechanicum - podobně jako navy
Space Marines - pomalí, závislí na boarding akcích, mají mimo obyč "lightning strike, boarding strikes, boarding torpedoes a thunderhawků" ještě skill honour the chapter, který je o něco slabší, ale jde přes štíty a mají ho všechny lodě, takže když vám vybijí posádku na battle barge, přiletíte s eskortou a nějakou si naportujete zpátky. Těžcí na zahrání.
Chaos - jako v prvním díle, frakce na hranici dostřelu, těžcí na zahrání, momentálně docela slabí, na levelu 10 jsou prý ale lepší s blessings of chaos gods
Eldar Corsairs - lidé brečí, že jsou slabí, ale já s nimi zatím neprohrál, jejich battleship je k ničemu, ale ostatní lodě docela jdou, hit and run, ale hodně intenzivní na mikromanagement
Craftworld Eldar - méně papíroví než obyčejní eldaři, silná torpéda, pancíř a "štíty", ale těžcí na zahrání, osobně mi nejdou
Dark Eldar - podle mě nejsilnější frakce ve hře, kdy se někde objeví neviditelná loď, z 15km vykropí scythe a lance a než se stíhnete otočit, nebo doletět vůbec na vlastní viditelnost, natož dostřel, jsou pryč. To teda pokud je hrajete správně. Většina frakcí si neškrtne, ale nejsou frakce kde jen sednete a autowin, nedáváte si pozor a sbohem
Orkové - pomalí, přední pancíř prakticky prakticky neprostřelitelne, ale rychlejší frakce (DE) je jen vodí po mapě a i když letí jako celekm, tak jen odstřelují jednu loď za druhou.
Nekroni - momentálně slabší, ale pokud pochopíte jak se vlastně mají hrát tak nejsou tak slabí, jak všichni brečí, jen jsou těžší na zahrání a musíte znát, jak se ostatní frakce hrají
Tau Merchant - momentálně podle mě jedna z víc broken frakcí, šílený range, životy a počty lodí
Tau Protector - tau, střílí na vás z podobné vzdálenosti jako DE, jsou ale pomalí, zničíte motory, zaletíte za ně a máte vyhráno, ale je to těžší zvládnout
Tyranidi - neviditlení dokud ne neodhalíte, potom je vidíte pořád, pokud nevletí do cloudu, to jim dává dost výhodu zpočátku hry. Většinou je hrají tak, že vám sežerou posádku a nechají jen prázdný lodě. Dost těžko se proti nim hraje, ale poslední nerf je vrátil do "ok" stavu.
Za mě oproti jedničce a zvážení změn krok vpřed, ta hra je super... kdyby byla za 60e tak spíš ne za těch 40e bych řekl že adekvátní cena, a pokud beru vpotaz že jsem měl slevu kvůli tomu že jedničku jsem koupil za nějaký mrzdý peníz něco jako 75% off, jsem vlastně zaplatil jen za jednu hru a to se Horste vyplatí. Oproti jedničce tady máte všechny frakce v základu a nemusíte si SM a TAU dokupovat jako dlc. Kampaně jsou dobře udělaný a jediný co bych vytknul by bylo... koho sakra napadlo dát jedni ze tří Tyranidům... jako... really? Proč ne Chaos nebo Eldary (v kampani mají vlastní mechaniku a jsou tam jako unie všech tří frakci) ale tak aspoň se dočkáme minimálně jedné další kampaně, nebo ideálně FREE mode, kdy vezmete jakoukoli frakci a jen hrajete.
|